SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 127 >>

DEVAM: 51. Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)’in Abdest Alış Şekli

 

حَدَّثَنَا إِسْحَقُ بْنُ إِسْمَعِيلَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ ابْنِ عَقِيلٍ بِهَذَا الْحَدِيثِ يُغَيِّرُ بَعْضَ مَعَانِي بِشْرٍ قَالَ فِيهِ وَتَمَضْمَضَ وَاسْتَنْثَرَ ثَلَاثًا

 

İshak b. İsmail, Süfyan vasıtası ile İbn Akil'den şu (bir evvelki) hadis'i rivayet etmiştir. Ancak Süfyan (bir evvelki) Bişr hadisin bazı manalarını değiştirmiştir. Süfyan bu rivayetinde: "Ve Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Üç kere ağzına ve burnuna su verdi." demiştir.

 

 

Diğer tahric: Tirmizî, tahare; ibn Mace, tahare

 

AÇIKLAMA:     Mevzumuzu teşkil eden Süfyan b. Uyeyne hadisi ile bir önceki Bişr b. el-Mufaddal hadisi, mana itibariyle birbirlerinin aynısı iseler de Süfyan, "Resul-i Ekrem (s.a.v.) ağzına ve burnuna üç kere su verdi" demek suretiyle bir önceki Bişr hadisinden farklı bir ifade kullanmış ve aralarında bir farklılık meydana gelmiştir. Zira Bişr'in rivayetinde Rasul-i Ekrem'in ağzına ve burnuna birer kere su verdiği ifadesi vardı. Bir önceki hadisin şerhinde açıkladığımız gibi ulema her iki rivayetle de amel etmenin caiz olduğu görüşündedir.